vrijdag 29 juli 2016

JUST DO IT.


Sporten is altijd een ding geweest in mijn leven. Toen ik bij Defensie zat kwam er veel sport aan te pas. En daarbij kun je denken aan de hindernisbaan, conditie testen, klimmen, zaalsport en tijdens oefeningen moet je veel marsen of rennen met je bepakking.
Sinds ik er uit ben sport ik nog steeds veel en doe ik de dingen die ik echt leuk vind. Vaak zie en hoor ik mensen die een sport doen om fit te worden maar er niet veel plezier aan beleven.
Die balans is ook erg lastig.
Niet dat ik een sport expert ben, maar ik heb wel een goede balans gevonden tussen werk en sport waarbij ik plezier heb.

Omdat ik onregelmatig werk heb ik een sportschool gevonden die 24/7 open is. Op deze manier kan ik zelf bepalen wanneer ik ga sporten. Ik heb een persoonlijk schema gekregen en om de zes weken word ik gemeten en gewogen.
Ik heb ondervonden dat ik geen ochtend sporter ben dus de ochtenden sla ik gewoon over. de ene keer ga ik de avond en de andere keer in de middag.

Naast het fitnessen doe ik ook aan hikingen. Ook daar is veel variatie in de vinden.
Soms kies ik een mooie dag uit en ga ergens in Nederland een route lopen van 20/25 km. Een rondje auto noem ik altijd.

Maar ook in het buitenland kun je prachtig hiken, voor Scandinaviƫ is prachtig en heel uitgestrekt om kilometers te maken. En wat heel belangrijk is tijdens een loop vakantie is dat je niet gefocust moet zijn op wat je presteert maar op wat je lichaam aan kan en op je omgeving.
Ik ben er voor mijzelf ook achter gekomen dat een rugzak van 15kg veel te zwaar is om tussen de 20/25 km per dag te lopen.
Nu neem ik niet meer mee dan 12,5 kg en dat is echt meer dan genoeg (incl een liter water).

Hoe je het ook wend of keert, sporten is gezond en goed voor je lichaam.
Maar om het gewenste lichaam te krijgen dat is voor iedereen verschillend. Ik maak bijvoorbeeld snel spierweefsel aan en daar hoef ik niet veel voor te doen terwijl een ander een half jaar voor hoeft te trainen. Hang er ook van af wat je doel is met sporten.
Maar discipline en doorzettingsvermogen is de sleutel tot alles.


 Legging, top, sneakers, bra all Nike// Watch Ice-watch//

1 opmerking:

  1. Gave foto's! Ik vind het ook altijd lastig om een goede balans te vinden maar gelukkig is de sportschool altijd open ;)
    XXx Anouk

    BeantwoordenVerwijderen

Pagina's