dinsdag 18 september 2012

Zweden (het land van de Allstars en de Iphone's.)






Stockholm.








Items die ik o.a heb gekocht in Stockholm.

 











Stockholm is naar mijn mening echt een prachtige stad en al helemaal voor alle shopaholics. Ik wist dat het wel groot was maar zo groot had ik niet gedacht. Stochholm heeft een groot binnen centrum maar daar buiten daar vind je als nog tal aan winkels (meubel, antiek, 2e hands, etc.) Ik had al van van te voren een beetje uitgezocht waar ongeveer mijn favoriete winkels zaten maar dat was achter af helemaal niet nodig want alles zit bij elkaar. Wat ik wel opvallend vond is dat er in een straat wel 4 of 5 H&M's bij elkaar zitten, hier in Amsterdam zitten ze allemaal verspreid, in mijn ogen ook veel slimmer. De winkels die toch wel echt mijn aandacht trokken was Gina Tricot echt mijn favoriet, Cubus en BikBok en Urban outfitters zit zijn ook wel de meeste bekende winkels hier. De H&M's zijn niet veel anders qua kledinglijn dan als in Nederland dus na een te hebben gezien was dat ook zeker voldoende en zo heb je meer tijd om andere winkels te bezoeken die wij hier weer niet hebben. Ook hebben ze de Zara en Monki maar ook voor deze twee, het assortiment is het zelfde. NU is het wel zo dat de Zweedse kroon tot in verhouding met de Euro erg duur is en adviseer je dan ook om met een berg geld pas die kant op te gaan,  een biertje betaal je ongeveer 8,- Euro. En let op als je een kledingstuk koop en er staat een bedrag op in Euro's dan komt die niet overeen, je zal dan even ter plekken moeten omrekenen wat de exacte prijs is. Maar verder kan je in de binnenstad geweldig winkelen, eten en gewoon uren rond lopen. Wat ik erg leuk vond is juist buiten de binnenstad te gaan eten, daar heb je ook veel restaurants en gezellige terrasjes om lekker te kunnen zitten ook in de winter want ze hebben terras verwarmers. Op elke hoek van de straat is een 7/11 te vinden waar je verse koffie, broodjes maar ook andere dingen kan je halen, zeg maar een mini supermarkt. Wat ik echt het meest opvallende vond is ookal zit je tegen de Noorse grens aan of ben je in het midden van het land, iedereen draagt daar Allstars en heeft een Iphone en je wordt steeds om ver gelopen omdat iedereen druk in de weer is met hun telefoon. (Ook mag je daar nog steeds bellen achter het stuur.) Ik heb in Stockholm niet echt heel veel opvallende looks gezien, meer een lekkere shirt, skinny jeans en Allstars er onder, tegen een uur of zes lijkt het even uitgestorven buiten en na twee uurtjes komt iedereen opgedoft naar buiten om te gaan borrelen. Ze dragen dan vrij hoge pumps, of sleehak met een short, shirt en een stoere jack. Natuurlijk heb ik de stoere camou jakken wel voorbij zien komen en nog steeds ben ik er helemaal fan van. Het beste waar je naar toe kan gaan is het Centraal station  en daar vlakbij zie je een grote rotonde met een fontein in het midden (T-Centralen) en als je daar eenmaal bent dan kan je uren ronddwalen en mee gaan in de sferen van honderden winkels, boetiekjes, markten van Stockholm.

H&M Drottinggatan 56
Gina Tricot Sergelgatan 20
Zara Drottinggatan 68
Urban outfitters Biblioteksgatan 5
Monki Götgatan 78
BikBok Kungsgatan 5 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Pagina's